Розвиток творчих здібностей обдарованих дітей
Модернізація національної освіти в Україні визначила необхідність розвитку інтелектуального, духовного потенціалу українського народу, вихід вітчизняної науки і культури на світовий рівень. У зв’язку з цим особливої актуальності набуває проблема формування української еліти.
То ж виявлення розумової обдарованості (інтелектуальної чи творчої), спеціальних здібностей у дітей, їх розвиток і реалізація є однією з актуальних проблем на сучасному етапі розвитку педагогічної теорії та практики. Обдарованість – складне, багатогранне явище. Кожна обдарована дитина – індивідуальність, що потребує особливого підходу.
Метоюроботи з обдарованими учнямє створення освітнього простору школи як сукупності умов для розвитку особистості шляхом здійснення переходу від ідеї розвитку особистості до ідеї саморозвитку; задоволення потреб суспільстваутворчих, обдарованих учнях; реалізація процесу пошуку, відбору йтворчого розвитку обдарованих дітей шляхом упровадження традиційних і інноваційних форм і методів навчання.
План роботи зі здібними та обдарованими дітьми спрямований на реалізацію нижчезазначених завдань:
-задовольнити пізнавальні потреби учнів;
-забезпечити розумовий розвиток школярів;
-створити позитивне емоційне поле для стимулювання розвитку особистості;
-сприяти саморозвитку, само оцінюванню та самореалізації потреб;
-сформувати почуття постійного прагнення до засвоєння нових знань та оволодіння українською мовою та літературою на високому рівні
ПЛАН заходів
щодо розвитку системи виявлення та підтримки обдарованих і талановитих дітей і молоді
№ з/п | Заходи щодо реалізації Указу | Термін виконання | Відповідальні виконавці |
1. | Науково-методичне забезпечення роботи з обдарованими дітьми | ||
1.1 | Організовувати та координувати роботу з обдарованими учнями | До 14.09. | Адміністрація школи |
1.2 | Розглядати на нарадах, педрадах, шкільних та районних методичних об’єднаннях вчителів з навчальних предметів питання роботи з обдарованими учнями | Протягом року | Адміністрація школи, керівники МО |
1.3 | Впроваджувати в практику роботи вчителів системи захисту обдарованих учнів від стресів та емоційних перевантажень | Постійно | Психологічна служба УОКС |
1.4 | Залучати педагогічних працівників до участі у Всеукраїнських програмах, конференціях, семінарах, тренінгах різного рівня з питань роботи з обдарованими дітьми | Постійно | Адміністрація школи |
1.5 | Вивчати та поширювати досвід роботи окремих вчителів та закладів освіти району з організації роботи та виявлення і підтримки обдарованих дітей | Постійно | УОКС, керівники ЗЗСО |
1.6 | Проводити засідання з питань організації та проведення конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН для керівників учнівських наукових товариств | Щорічно, жовтень | Адміністрація школи |
1.7 | Висвітлювати здобутки обдарованих дітей на сайті ліцею | Постійно | Кириленко Л.В. |
2. | Система пошуку обдарованих дітей і створення умов для їх розвитку | ||
2.1 | Оновлювати банк даних „Обдарованість” | Постійно, на початок року | Заступник директора з навчально-виховної роботи |
2.2 | Організовувати та проводити науково-практичні семінари, «круглі столи», психологічні тренінги для вчителів, які працюють з обдарованими учнями | Постійно | Психологічна служба УОКС |
2.4 | Виявляти, здійснювати підтримку та супровід обдарованих дітей серед дітей-інвалідів, дітей сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування та дітей, які належать до соціально незахищених категорій. Забезпечувати їх участь у конкурсах, фестивалях, змаганнях, тощо | Щорічно | Заступник директора з НВР |
2.5 | Проводити моніторинг участі та результативності обдарованої молоді в конкурсах, олімпіадах, тощо | І, ІІ семестр | Заступник директора з НР |
3. | Організація навчально-виховного процесу у роботі з обдарованими дітьми | ||
3.1 | Спланувати заходи щодо виявлення, підтримки і розвитку обдарованих та талановитих дітей у ліцеї | Щорічно до 10.09 | Психолог школи |
3.2 | Брати участь у інтелектуально-творчих конкурсах для здобувачів освіти | Постійно | Заступник директора з НВР |
3.3 | Організувати роботу гуртків | Вересень | Адміністрація школи |
3.4 | Організовувати та проводити учнівські конференції | Постійно | Вчителі-предметники |
3.5 | Забезпечити проведення І (шкільного) та участь у ІІ (районному) етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів | Щорічно | Адміністрація школи, вчителі-предметники |
3.6 | Організувати роботу наукових учнівських товариств МАН | Постійно | Адміністрація школи |
3.7 | Забезпечити участь у проведенні районного етапу конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН. | Щорічно | Адміністрація школи |
3.8 | Брати участь у районних, регіональних, обласних, Всеукраїнських конкурсах, фестивалях, спортивних, туристичних змаганнях | Щорічно | Адміністрація школи |
3.9 | Брати участь у І (районному) етапі Всеукраїнських учнівський турнірів | Щорічно | Адміністрація школи |
3.10 | Залучати здобувачів освіти до проєктної діяльності | Постійно | Вчителі-предметнимки |
3.11 | Сприяти участі учнів у літніх мовних таборах(групах) | Щорічно | Адміністрація школи |
3.12 | Сприяти діяльності органів учнівського самоврядування у закладах освіти району | Постійно | Заступник директора з НВР |
4. | Забезпечення соціально-правових гарантій | ||
4.1 | Проводити урочистості з нагоди нагородження обдарованих учнів, які досягли протягом навчального року найбільших творчих результатів | Постійно | Адміністрація школи |
4.2 | Забезпечувати участь обдарованих учнів в олімпіадах усіх рівнів, турнірах, фестивалях, виставках, змаганнях тощо | Постійно | Адміністрація школи |
4.3 | Забезпечувати участь обдарованих і талановитих дітей у заохочувальних заходи, концертах, виставах, екскурсіях тощо | Постійно | Адміністрація школи |
5. | Стимулювання та соціальний захист обдарованих дітей та педагогічних працівників | ||
5.1 | Сприяти організації оздоровлення обдарованих дітей у державних та пришкільних закладах відпочинку | Згідно квоти | УОКС |
5.2 | Нагороджувати дипломами, грамотами, подяками переможців районного етапу конкурсів, олімпіад, турнірів, змагань, виставок | Постійно | УОКС, центр дитячої та юнацької творчості |
5.3 | Нагороджувати дипломами, грамотами, подяками учнів-переможців районного етапу конкурсів, олімпіад, турнірів, фестивалів, змагань, виставок тощо | Постійно | ОТГ, УОКС |
5.4 | Нагороджувати дипломами, грамотами, подяками Управлінням освіти, культури та спортупедагогічних працівників закладів освіти району, які підготували переможців районного, обласного етапів конкурсів, олімпіад, змагань, тощо | Постійно | ОТГ, УОКС |
5.5 | Відзначати дипломами, грамотами, подяками Управлінням освіти, культури та спорту педагогічних працівників закладів освіти району, які підготували переможців районного, обласного етапів конкурсів, олімпіад, змагань | Щорічно | УОКС |
5.6 | Нагороджувати грошовими преміями педагогічних працівників, які підготували переможців обласного етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад, конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт (МАН), інших конкурсів | Щорічно | УОКС |
Аріна Куценко - Лауреат І ступеня у номінації "Народні майстри - Образотворче мистецтво"
Аріна Куценко відвідує гурток образотворчого мистецтва в КЗ "Дитяча музична школа". Нещодавно дівчинка стала Лауреатом І ступеня у номінації «Народні майстри – Образотворче мистецтво» в дистанційному міжнародному багатожанровому фестивалі-конкурсі «Сяйво Хортиці», що відбувся за підтримки Уряду Республіки Болгарія, Міністерства освіти та науки Болгарія та благодійної організації Всеукраїнський благодійний фонд «Злагода». Так тримати!
Придацька Єва - Лауреат І ступеня у номінації "Витинанки Великодньої тематики"
Придацька Єва відвідує гурток образотворчого мистецтва в КЗ "Дитяча музична школа". Нещодавно вона була нагороджена дипломом учасника Обласного Відкритого конкурсу дитячого малюнку «Хліб у моїй уяві», а також дівчинка взяла участь в Обласному відкритому конкурсі дитячої творчості "Великодня писанка - 2021" та стала Лауреатом І ступеня у номінації «Витинанки Великодньої тематики». Бажаємо творчих успіхів! Так тримати!
Прасол Данило - переможець обласного конкурсу для дітей та молоді "Місцеве самоврядування - це ми!"
Прасол Данило бере участь у всіх загальношкільних заходах та заходах класу. У шкільному колективі виконує обов’язки голови учнівського самоврядування «Фенікс». Данилу притаманні справжні лідерські якості, має активну життєву позицію. Він вміє організовувати навколо себе дітей та є прикладом для учнів як у навчанні, так і в дозвіллєвій діяльності. Учень має високі досягнення у навчанні, є учасником багатьох районних олімпіад, вміє активно мислити та має досить розвинену уяву.
Досягнення:
1) За результатами ІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін 2019 – 2020 н. р.
- І місце – історія
- ІІ місце– хімія
- ІІІ місце– англійська мова
- ІІІ місце – фізика
2) Переможець обласного конкурсу для дітей та молоді «Місцеве самоврядування – це ми!» (2020 рік)
ІІ етап Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН України
Ось і добігли кінця наукові перегони - ІІ етап Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН України (наукове відділення "історія", секція "археологія"). Захищала честь ліцею учениця 9 класу Вікторія Черняк, якій на 100% вдалося відчути себе у ролі справжнього дослідника.
Бажаємо Вікторії подальших успіхів у навчанні!
I етап Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Харківського територіального відділення Малої академії наук України 2019/2020 н.р.
10 грудня, в рамках проведення I етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Харківського територіального відділення Малої академії наук України 2019/2020 н.р., на базі відділу освіти, культури, спорту та туризму Великобурлуцької ОТГ захищала та презентувала власну дослідницьку роботу у науковому відділенні "Історія" учениця 9 класу КЗ "Площанський ліцей" Вікторія Черняк.
Бажаємо Вікторії подальших успіхів на ІІ (обласному) етапі!
Обласна конференція Всеукраїнської краєзнавчої експедиції учнівської молоді "Моя Батьківщина - Україна"
30 листопада 2019 р. відбулася обласна конференція Всеукраїнської краєзнавчої експедиції учнівської молоді "Моя Батьківщина - Україна" на базі Харківського територіального відділення Малої академії наук України. Директором комунального закладу "Харківська обласна станція юних туристів" Харківської обласної ради В. А. Редіною було нагороджено почесними грамотами за активну участь у краєзнавчій експедиції ученицю 9 класу КЗ "Площанський ліцей" Вікторію Черняк, учениць 8 класу КЗ "Першогнилицький ліцей" Аріану Ткаченко й Ангеліну Байрамову. Учасниці залучилися до пошуково-краєзнавчої роботи за такими напрямами: "Духовно-культурна спадщина мого народу" (Черняк В., керівник: А. Л. Сизонова, учитель історії), "Географія рідного краю" (Байрамова А., Ткаченко А., керівник: А. М. Демченко, вчитель біології). У подарунок учениці отримали збірник тез науково-дослідницьких робіт.
Бажаємо дівчаткам подальших успіхів у навчанні!
Гра "Естафета мужності"
11 жовтня на базі Комунального закладу "Центр дитячої та юнацької творчості Великобурлуцької селищної ради" було проведено військово-спортивну гру "Естафета мужності", присвячену Дню захисника України. Захищав честь нашого ліцею учень 9 класу Володимир Рахільчук, який виборов перше місце на етапі "Ерудований козак", показавши неабиякі знання з історії козацтва та спорту.
Бажаємо Володимиру подальшого досягнення висот!
Коментарi