Тема "Прикметник".Опрацювати матеріал та виконати тестові завдання за посиланням: https://miyklas.com.ua/p/ukrainska-mova/6/prikmetnik-47431/prikmetnik-iak-chastina-movi-46716

Тема "Прикметники твердої та м'якої групи". Опрацювати матеріал підручника с. 163-165. Виконати вправи 390, 393 (письм.) та виконати завдання:

Прикметники твердої та м'якої груп запишіть у дві колонки.

Працьовитий, давній, чесний, сторонній, безмежний, середній, батьків, Надіїн, Андріїв, сизий, ближчий, найкращий, міський, безшиїй, безкраї.

Тема "Творення прикметників. Перехід прикметників в іменники". Опрацювати параграф 48 с.167-170.

Тренувальні вправи.

1) Від поданих слів утворіть прикметники префіксальним способом, виділіть твірні основи та префікси.

Справжній, вузький, високий, довгий, стиглий, значний, гарний, надійний, національний, вечірня.

2) Від поданих слів утворіть прикметники суфіксальним способом. Виділіть твірні основи та суфікси.

Шевченко, Україна, Дніпро, директор, служба, квітка, лоза, вітер, казка, кварц, палац, свято, дощ, життя, Ігор, овоч, груша.

3) Від поданих словосполучень та пар слів утворіть прикметники суфіксальним способом.

Зразок. Листя ясена — ясенове листя.

Листя ясена, стіл з ясена, запах полину, присмак полину, прут з лози, день з дощем, кущі малини, ягоди терена, шина з гуми.

Виконати вправи в робочому зошиті 397, 405 та тестові завдання:

Тести

1. Позначте рядок, у якому всі слова – прикметники.

А. Доречний, стрункий, слівце, білий.

Б. Братовий, літній, ходіння, тижневий.

В. Жовтий, куріпчин, летять, золотий.

Г. Ведмежий, мокрий, теплий, срібний.

2. Позначте рядок, у якому всі прикметники утворені суфіксальним способом.

А. Кароокий, життєствердний, триповерховий.

Б. Прибережний, надземний, наріжний.

В. Сільський, солодкуватий, дощовий.

Г. Пришкільний, беззмістовний, надводний.

3. Установіть відповідність між прикметниками та способами їх творення.

А. Префіксальний. 1. Молода запросила на весілля.

Б. Суфіксальний. 2. Невисоке дерево росло на околиці.

В. Префіксально-суфіксальний. 3. Бджола – невтомна трудівниця.

Г. Перехід прикметників в 4. Зимовий день короткий.

іменники. 5. Ми збудували двоповерховий будинок.

А Б В Г

4. Позначте рядок, у якому всі прикметники утворені префіксально-суфіксальним способом.

А. Суцільний, настільний, польовий, осінній.

Б. Невтомний, бездумний, безмежний, сучасний.

В. Достроковий, дубовий, калиновий, прощальний.

Г. Наочний, приморський, предобрий, білуватий.

5. Позначте рядок, у якому прикметник перейшов в іменник.

А. Іван вартував біля машинобудівного заводу.

Б. Вартовий стояв на посту.

В. Варта змінюється кожні дві години.

Г. Вартовий солдат охороняв склад зі зброєю.

6. Установіть відповідність між прикметниками та їх відмінками.

А. Називний.

Б. Знахідний.

В. Орудний.

Г. Місцевий.

1. Спогади були такими тривожними, наче все відбувалось реально.

2. Залитий сонцем, рівний степ одразу принишк.

3. Я так її, я так люблю мою Україну убогу.

4. Тільки той збирає урожай, хто невтомно ниву засіває.

5. Міст оцей не раз згадувався мені в чужих краях.

А Б В Г

Тема "Написання прикметникових суфіксів". Опрацювати параграф 49, с.173-174 та виконати вправи 414, 418. Творче завдання:

Пояснювальний диктант

Запишіть речення. Поясніть, від яких слів утворені виділені прикметники.

Зразок. Турецьке (турок) зілля хиже і безнебе. (Л.Костенко)

Таке п’янке повітря, як воля запорозьких козаків. (М.Федунець) Не засліпиш сріблом-злотом козацького ока. (П.Куліш) Чумак черкаський, каневський, брацлавський іде по сіль степами до лиману. (П.Куліш) Кролевецькі, глухівські, путивльські хай шумлять нескорені ліси. (М.Гурець) В Паризькій окрузі живуть мої друзі. (П.Воронько) Повростали половецькі зорі у мою густу слов’янську кров. (Є. Гуцало) Стежки сирітські половіють житом. (А.Малишко)

Тема "Написання не - з прикметниками". Переглянути відео wym-1586199841755та опрацювати матеріал с. 176. Виконати вправи 419(усно), 420, 424(письм.).

Тема " Написання - н - і - нн - у прикметниках". Переглянути відео wym-1586207742736 та опрацювати матеріал підручника с. 179. Виконайте тест за посиланням: wym-1586199571630; вправи 427 (усно), 426, 428 (письмово).

Тема "Написання складних прикметників через дефіс або разом". Переглянути відео за посиланням: wym-1586289730077 та закріпити матеріал у підручнику с.181 - 182. Виконати тест wym-1586289903104.

Творчий диктант

-Записати слова за алфавітом, знявши риску. Пояснити правопис. Виділити прикметники, що пишуться окремо.

Абстрактно/конкретний, абсолютно/чистий, багато/віковий, багряно/ синій, березово/сосновий, вершково/шоколадний, взаємно/корисний, вибухо/небезпечний, десяти/поверховий, економіко/правовий, естрадно/цирковий, загально/відомий, книго/друкарський, криво/ногий, курортно/санаторний, лісо/степний, широко/листий, художньо/поетичний, соціально/активний, світло/брунатний.

Тема "РМ Письмовий переказ тексту з елементами опису природи". Опрацювати параграф 70, вправа 569, 570(усно), 571(2 завдання письмово).

Підготовка до роботи над переказом

Читання тексту.

З’ясування лексичного значення вжитих у тексті переказу слів.

Визначення учнями теми та головної думки тексту.

Визначення учнями стилю тексту. З’ясування покладеного в його основу типу мовлення.

Складання плану тексту.

Повторне читання тексту.

Самостійна робота учнів над переказом.

Тема "Перехід прикметників в іменники". Повторити в підручнику с. 170 - 171. Виконати завдання:

1.Виконайте морфологічний розбір прикметника синявий. Визначте загальну характеристику речення.

Твердий синявий сніг грав на сонці самоцвітами.

2. Виконуємо письмово. Вибірковий диктант.Із поданих словосполучень випишіть словосполучення з якісними прикметниками.

Дерев’яне вікно, довга розмова, кришталевий посуд, дощовий день, смілива людина, весняна квітка, в’язаний шарф, гарний одяг, цегляний будинок, смачний обід, татова ручка, подвійний удар.

3.Від поданих слів утворіть прикметники, визначте спосіб творення.

Зразок: зоря – зоряний.

Іскра, місто, ліс, сонце, красивий, будинок.

4. Утворіть прикметники від твірних основ іменників, що в дужках. Виділіть словотворчі суфікси.

(Весна) степ, (голос) жайворонок, (барви) квіти, (дух) аромат, (блакить) небо,

(шовк) травичка, (сонце) спів, (дзвін) мелодія, (пшениця) лани.

Тема "РМ Особливості побудови роздуму. Усний докладний переказ тексту, що містить роздум".

Докладний усний переказ розповідного тексту, що містить роздум

1) Читання тексту для переказу.

Чому чайку називають татарською птицею

Коли на село напали татари, люди поховалися на острівцях поміж непролазним болотом. Із села їх не було видно, тому що болото заросло височенним очеретом. Татари й припустити не могли, що там можна сховатися. Вони вважали, що мешканці села назавжди покинули домівки та повтікали, перебралися кудись далеко.

Тут увагу ворогів привернули чайки, які кружляли над болотом, непокоїлися, голосно кричали. Через цей гамір татари зрозуміли, що люди переховуються саме там. Вороги почали шукати шлях через болото. Утікачів урятувало те, що нападникам не вдалося знайти стежки.

Через кілька днів татари відступили. А врятовані люди відтоді прозвали чайок татарськими птицями за те, що тi виказали їхню схованку.

Кажуть, що не любили чайок i козаки. Коли запорожці пливли морем на своїх човнах, то намагалися напасти на турецькі галери зненацька. Чайки скупчувалися над козацькими човнами й тим самим попереджали турків про можливий напад.

Ось як пояснює народ, за що чайку називають татарською птицею. (153сл.) (Нар. творч.)

2) Визначення теми й основної думки тексту.

3) Робота за текстом.

— Які типи мовлення поєднано в тексті?

— Які складові частини можна виділити в роздумі?

4) Складання плану тексту.

Орієнтовний план

1. Люди сховалися на непролазному болоті.

2. Над схованкою кружляли чайки.

3. Утікачів урятувало те, що татари не знайшли стежки.

4. Як урятовані люди прозвали чайок.

5. За що не любили чайок козаки.

6. Народне пояснення назви птаха.

5) Повторне читання тексту для переказу.

6) Самостійна робота учнів над переказом.

Тема "Написання й відмінювання прізвищ". Опрацювати додаток до уроку та в підручнику с. 184 - 187.

Вибірковий диктант

- Із поданих прізвищ запишіть ті, які мають прикметникову форму. За допомогою яких суфіксів їх утворено?

Бондаренко, Бондарчук, Бондаревський, Бондар, Бондарєв, Бондарський, Бондаришин. Кравецький, Кравеценко, Кравеценків, Кравечук, Кравечевський, Кравечишин, Кравець, Кравельченко, Кравелюк, Кравелецький.

Тренувальні вправи.

1) Запишіть прізвища, поясніть їх написання.

Соловйов, Бестужев, Чехов, Лермонтов, Єршов, Алексєєв, Васильєв, Бєлов, Лєсков, Огарьов, Йолкін, Пугачов, Щипачов, Федоров, Ніколаєв, Філіпов, Воїнов, Захар’їн, Чичиков.

2) Провідміняйте імена та прізвища. Поясніть їх правопис.

Тарас Шевченко, Олександр Довженко, Ліна Костенко.

3) Закінчіть речення, дібравши потрібне прізвище. Як утворено ці прізвища?

Автором славетної «Наталки Полтавки» є Іван Петрович … . Повість «У неділю рано зілля копала» написала Ольга … . Майстрами пейзажів в українській літературі справедливо вважаються Іван Семенович … та Михайло Михайлович

Довідка: Котляревський, Кобилянська, Нечуй-Левицький, Коцюбинський

Тема "Контрольна робота". Виконати завдання в зошиті з додатку №1.

Тема "Числівник як частина мови". Переглянути відео за посиланням: wym-1587071524159 та опрацювати матеріал у підручнику с.192 - 194. Виконати вправи 450, 452, 455 (письмово). Виконати завдання за посиланням: wym-1587072705888

Тема "Кількісні й порядкові числівники. Числівники прості, складні й складені". Переглянути відео за посиланням: wym-1587506619362 та опрацювати параграф 55, с.194 - 197. Виконати вправи 456, 460. Виконати тестові завдання:

Тема "Відмінювання кількісних числівників". Переглянути відео за посиланням: wym-1587589233894. Виконати тест за посиланням: wym-1587590728925

Тема "Відмінювання кількісних числівників". Опрацювати матеріал підручника с. 199 - 203. Виконати вправи 468, 469, 475 (письмово).

Тема " РМ Усний твір-роздум про вчинок людини". Опрацювати додаток №2 до уроку.

Тема "Відмінювання порядкових числівників". Переглянути відео за посиланням: wym-1588106905165 та виконати тест wym-1588107402051. Виконати вправу в підручнику 477(пис.).

Тема "Морфологічний розбір числівника". Попрацювати з додатком №3 до уроку.

Тема "РМ Складання діалогів із кількісними та порядковими числівниками". Попрацювати з додатком 4 і скласти діалог із кількісними та порядковими числівниками.

Тема "РМ Замітка в газету типу роздуму про вчинок людини".Попрацювати із додатком 5 до уроку.

Тема " Творення числівників. Тренувальні вправи". Виконати завдання додаток 6.

Тема "Контрольна робота". Виконати завдання тест (2) в зошиті.

Тема "Займенник як частина мови. Розряди займенника". Читати параграф 58, 59, с.210 - 211, 214. Переглянути відео за посиланням: wym-1589316747533. Виконати тест wym-1589317008409

Тема"Особові займенники та зворотний займенник себе". Переглянути відео за посиланням:wym-1589403500958. Пройти тестwym-1589403724441

Тема "РМ Усний твір-оповідання за жанровою картиною". Вправа 580, 581(усно).

Тема "Питальні й відносні займенники". Переглянути відео за посиланням: wym-1589751983534. Складіть і запишіть невеликий текст (5-7 речень) з елементами роздуму на тему «Кого можна вважати справжнім другом?». Використайте питальні й відносні займенники.

Кiлькiсть переглядiв: 357

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.