Читати і переказувати Л.Воронина "Таємне товариство боягузів...", стор.202-210. Виконати тестові завдання:

/Files/images/0000000000000000000067676.png

Скласти простий план до прочитаних розділів. Л.Воронина "Таємне товариство боягузів...".

Виконати завдання в підручнику с.213. Продовж речення- письмово у робочому зошиті.

ЛРК Прочитати твір І. Багмута (на вибір учнів "Шматок пирога", "Пригоди чорного кота Лапченка", "Федір із Федора").

Тема. РМ Письмовий твір-роздум «Що таке справжня дружба?». Написати твір на основі прочитаних творів В. Нестайка «Тореадори з Васюківки», Я. Стельмаха «Митькозавр із Юрківки..." в робочому зошиті.

Пам`ятка "Як написати твір­ - роздум"

1.Прочитайте запропоновані теми і визначте ту, яка вас найбільше зацікавила.

2. Поміркуйте, які питання або проблеми ви б хотіли висвітлити, виділіть найголовніші, сформулюйте власні судження та оцінки.

3. Доберіть матеріал, який допоможе розкрити тему ( епіграф, цитати, приклади з твору, цікаві факти, авторські оцінки, висловлювання письменників).

4. Ретельно продумайте структуру твору і складіть його план.

5. Напишіть твір спочатку на чернетці. Не забувайте цитати брати в лапки.

6. Використовуйте для висловлення і доведення власних думок такі вирази: я гадаю, я вважаю, на мою думку, на мій погляд, мені здається тощо.

7. Наприкінці роботи, підводячи підсумки, використовуйте такі вирази: отже, враховуючи сказане, із наведеного випливає тощо.

8. Прочитайте і перевірте написане . Подбайте про виразність мови твору (синоніми, епітети, точність висловів). Уникайте повторів.

9. Перепишіть твір начисто.

Тема. Контрольна робота. Виконати тести в зошиті.

Тестові завдання

Початковий і середній рівні

(За кожну правильну відповідь учні отримують по одному балу.)

1) За повістю Я. Стельмаха „Митькозавр із Юрківки, або Химера лісового озера”, Вася-велосипедист подарував хлопцям на знак примирення

А бурштиновий камінець із доісторичною комахою

Б зуб доісторичної тварини, знайдений на дні лісового озера

В свою колекцію комах

Г марки із зображенням доісторичних тварин

2) „Приголомшений, картаючи себе за негідний вчинок, я принишк у курені... Докори совісті люто вгризались у мою душу, шматували її на дрібні клаптики”. Герой твору Я. Стельмаха „Митькозавр із Юрківки, або Химера лісового озера” Сергій картав себе за те, що

А не втримав чудовиська, за яким хлопці полювали

Б заснув на посту

В поїхав до бабусі Митька без дозволу своїх батьків

Г не догледів багаття й вони тепер залишилися без вогню

3) Машиною часу в повісті Л. Ворониної „Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9” виявився

А червоний „Москвич”

Б жовтий „Запорожець”

В білий „Мерседес”

Г чорний „Майбах”

4) За повістю Л. Ворониної „Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9”, тренували Клима від боягузтва

А Ведмідь і Вовк

Б Лев і Тигр

В Жук і Заєць

Г Клоп і Цвіркун

5) Бабуся Соля в повісті Л. Ворониної „Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9” виявилася

А відомою письменницею

Б таємним розвідником

В командиром міжпланетної станції

Г відомим науковцем

6) Продовжте речення.

Сюжет — це...

Достатній рівень

(За кожну правильну відповідь учні отримують по 1,5 бала.)

7) Чому Митько, замість того, щоб розгніватися на Васю-велосипедиста, подякував йому (за повістю Я. Стельмаха „Митькозавр із Юрківки, або Химера лісового озера”). Висловіть свою думку щодо цього.

8) Поясніть, чому тільки члени ТТБ можуть змагатися з космічними прибульцями. Наведіть приклади з тексту. (Л. Воронина „Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9”)

Високий рівень

(За правильну відповідь учні отримують 3 бали.)

9) Виконайте одне із завдань.

А Напишіть твір-роздум „Чи потрібно боротися зі своїми страхами й поганими звичками і які є для цього способи” (за твором Л. Ворониної та власними міркуваннями).

Б Продовжте історію Митька й Сергія, уявивши собі їхню зустріч з однокласниками та вчителькою біології.

Тема "Гумор і сатира. Жанри гумору. Леонід Глібов". Опрацювати матеріал у підручнику с.216 - 218 та вивчити напам`ять байку "Щука".

Тема "Л.Глібов "Щука"". Опрацювати конспект та творчі завдання в додатку до уроку.

Тема "Л. Глібов."Муха і Бджола"". Перегляд відео за посиланням: wym-1587069061305. Опрацювати додаток до уроку і виконати 5, 6 завдання в зошиті.

1. Виразне читання байки «Муха і Бджола, с. 220-221(підручник).

2. Опрацювання змісту байки за питаннями:

  • Чи бачили ви у природному середовищі муху й бджолу? Чим кожна з них займається?
  • Що свідчить про безпечне життя Мухи?
  • Чому Муха назвала працю Бджоли бідною?
  • Яка мета в житті у Мухи і Бджоли? Для чого Л. Глібов протиставляє цих двох героїнь?
  • Як саме співчуває Муха Бджолі?
  • У чому Муха вбачає вільність свого життя?
  • В яких розважальних заходах Муха бере участь?
  • Що свідчить про нахабність мухи щодо відвідування будь-кого непроханою?
  • Чому Бджола не розуміє сенсу життя Мухи?
  • Яких людей зображує Л. Глібов на прикладі цих двох істот?
  • А як ви ставитеся до праці? Чи допомагаєте вдома батькам? Чим саме?
  • Яким чином слід організувати власне дозвілля?
  • Чим є корисною для нас ця байка?

3. Визначення теми, ідеї твору.

Тема: зображення зустрічі Мухи й Бджоли, в якій кожна висловила свого життя та покритикувала іншу.

Ідея: уславлення працьовитості, творчого натхнення, вміння раціонально використовувати час (Бджола); засудження ледарства, безпечності; прагнення жити за рахунок інших, задовольняючи власні потреби.

Основна думка: пошану і повагу має той у суспільстві, хто працює заради інших, приносить користь, марно не витрачає часу; ледарі — непрохані гості.

Композиція.

Байка побудована на протиставленні двох героїнь (Муха і Бджола), їх ставленні до праці, розваг, власного призначення в житті.

Експозиція: зустріч читача з Мухою, що живе безтурботно, мов панночка.

Зав’язка: розмова Мухи з Бджолою: сенс життя у розкоші, святкуваннях чи у повсякденній сумлінній праці?

Кульмінація: непорозуміння між Мухою і Бджолою.

Розв’язка: мораль байки.

4.Завдання пошуково-дослідницького характеру.

Визначте елементи сюжету байки Л.Глібова «Муха і Бджола».

Вступ: розповідь про Муху-ледащицю та її байдикування.

Основна частина: зустріч Мухи і Бджоли та їхня розмова про значення праці.

Мораль: не можна бути лінивим і нахабним, треба любити чесну працю, яка нас годує.)

5. Творче завдання.

Заповніть таблицю «Порівняльна характеристика героїв байки Л. Глібова «Муха й Бджола».

Муха Бджола

6. Тестова перевірка

«Муха й Бджола»

1. Як Л. Глібов називає Муху?
а) Дармоїдкою;
б) ледащицею;
в) легковажною.

2. Для чого Муха «майнула у садок»? Щоб:
а) сховатися від пекучого сонця та перепочити в холодочку;
б) зібрати мед з духмяних квітів;
в) подивитися на квіти та почути голосок зозулі.

3. Про що думала Муха, примостившись на красолі?
а) Про гарне життя на волі;
б) про красу і чарівність літнього саду;
в) про власну мудрість і працьовитість.

4. Який художній засіб використав Л. Глібов у рядку: «Вітерець тихесенько гойдає»?
а) Епітет;
б) порівняння;
в) метафору.

5. Як Муха назвала Бджолу у своєму зверненні до неї?
а) Ненею;
б) душенькою;
в) трудягою.

6. Що запропонувала Муха Бджолі, зустрівшись із нею?
а) Перепочити;
б) свою допомогу;
в) послухати пташок.

7. Яка, за словами Мухи, доленька у Бджоли?
а) Нещасна;
б) щаслива;
в) погана.

8. Що було для Мухи складним?
а) З ранку до вечора працювати;
б) доглядати власних немовлят;
в) шукати їжу для себе.

9. Бджола образила Муху, сказавши їй, що вона:
а) ледача і безтурботна;
б) сідає на страви, через що її ганяють;
в) не має привабливого вигляду.

10. З ким порівнюється Муха?
а) З королівною;
б) з господинею;
в) з панночкою.

11. В яких заходах Муха «не брала участі»?
а) У хрестинах;
б) у весіллі;
в) у бенкеті.

12. Події твору «Муха і Бджола» відбуваються:
а) улітку;
б) навесні;
в) восени.

Тема "Л.Глібов. "Жаба і Віл". Переглянути відео за посиланням: wym-1587411495038. Опрацювати додаток і презентацію до уроку.

Тема "Степан Руданський. Співомовки "Добре торгувалось", "Гуменний". Переглянути відео за посиланням: wym-1587672302608 та опрацювати додаток до уроку С. Руданський.

Тема "Степан Руданський. Співомовки «Запорожці у короля», «Свиня свинею»". Переглянути відео за посиланням:wym-1588024077268, wym-1588024150996. Опрацювати додаток до уроку.

Тема "ЛРК Творчість поетів Харкова". Попрацювати з додатком до уроку.

Тема "Павло Глазовий. Гуморески «Еволюція», «Найважча роль»". Опрацювати конспект до уроку та переглянути відео за посиланням: wym-1588881886253, wym-1588881912913. Пройти тест за посиланням: wym-1588882083379

Тема "Павло Глазовий. Гуморески". Опрацювати додаток до уроку. Переглянути відео за посиланням: wym-1589315810419 та wym-1589315938483.

Тема " РМ Виразне читання напам’ять гуморесок П.Глазового". Вивчити напам`ять одну із гуморесок П.Глазового за посиланням: wym-1589489847167.

Тема "Контрольна робота". Виконати завдання в зошиті. Додаток (тести).

Кiлькiсть переглядiв: 292

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.